Anar a: Menú de secció | Menú principal | Peu | Inici de la pàgina


Notícies

  • Vota
  • Resultat * * * *

Òmnium dóna les gràcies al milió i mig de participants a la manifestació del 10 de juliol

Ampliar...

Òmnium Cultural desitja mostrar la seva satisfacció davant el gran èxit de participació a la manifestació que, sota el lema "Som una nació. Nosaltres decidim", el passat dissabte 10 de juliol va aplegar un milió i mig de persones al centre de Barcelona. Així, l'entitat dóna les gràcies a tothom que va sortir al carrer per haver aconseguit que aquesta manifestació superés, fins i tot, les expectatives creades per l'organització. També fa un agraïment especial a tots els voluntaris i voluntàries que tant els dies previs com el mateix dia 10 de juliol van col·laborar amb Òmnium per garantir la bona organització de la marxa.

La presidenta d'Òmnium Cultural, Muriel Casals, va afirmar dissabte sentir "felicitat" per la gran afluència de gent que s'havia desplaçat  al centre de Barcelona. "Som molts i tothom té moltes ganes d'expressar-se. Si estem junts, serem invulnerables; no hi ha tribunal que ens tombi", va dir minuts abans que la marxa comencés a avançar pel passeig de Gràcia en direcció a la plaça de Tetuan. En comparació amb la gran manifestació de l'11 de setembre de 1977, que va aplegar un milió de persones, la presidenta d'Òmnium va assegurar que "han passat molts anys, i ara aconseguirem encara més coses".

No us perdeu les fotos que molts dels participants han fet públiques a través de Flickr.

Comparteix

  • La Tafanera
  • Meneame
  • del.icio.us
  • Fresqui
  • Yahoo!
  • Remoume
  • Facebook

49 Comentaris

    • Carlota
    • 19 Agost, 2010; 20:44

    M'agradaria contestar a la montse mas enrech: Montse, jo no se si tu hi vas ser, jo et puc assegurar que en el meu metre quadrat, com dius tu, com a minim hi havia 4 persones. Apunt de patir una allau humana, no es podia ni caminar, tots ens tocavem amb tots, etc... Va haver moments de veritable nerviosisme, nens plorant o senyors grans que es marejaven i tot i aixi tots seguiem alla, aplaudint, cridant i reclamant per Catalunya. Es per aixo que quan sento les teories del calcul per persona per metre quadrat em senta malament; jo no nomes t'asseguro sino que reinvindico que se sapigui que a la manifestacio del 10 de juliol aquest calcul es va quedar petit. A mes, hem de pensar que hi havia tanta gent que es va crear una manifestacio paral.lela per Rambla Catalunya i els carrers dels voltants perque tots ni hi cabiem.Jo si que em crec la xifra del milio i mig de persones. I vull felicitar a Omnium pel fantastic treball que han dut a terme. PD: no tinc accents perque el teclat es amierca.

    • montse mas enrech
    • 27 Juliol, 2010; 13:30

    Per calcular-ho és molt fàcil: si es suposa que cada persona ocupa 1 m2 només cal mesurar la superficie total de l'àrea ocupada em m2 i això ja ens dòna el nombre de participants. En aquest cas ES IMPOSIBLE que entre el Passeig de Gràcia i la Granvia i capiguin 1,5 millions de persones, com a molt mig milió, el càlcul és fàcil: si l'amplada de tots els carres fos de 100m per encavir-hi 1,5 millions la longitut de la mani hagues hagut de ser de 15km!!! Si us plau, no hi ha ningú que sigui capaç de fer una mica de números abans de publicar barbaritats!!

  • M'agradaría saber com us ho heu fet per a comptar exactament el milió i mig de persones. Com hi van arribar a Barcelona? Quants autobusos es van fletar? Quants trens? Quans cotxes? De quines dades reals es disposen com a mínim per a saber la gent que segur que sí que hi era sense cap mena de dubte?

    • ÒMNIUM CULTURAL
    • 15 Juliol, 2010; 16:54

    En referència al comentari publicat per Josep Arnau: Des d'Òmnium Cultural, demanem disculpes per les errades indicades (fruit de l'allau de feina i les presses dels darrers dies) i comuniquem que ja han estat esmenades. Moltes gràcies per l'anotació!

  • És una llàstima que, després de l’èxit de la convocatòria del darrer dissabte, el primer paràgraf de la notícia de la vostra web que s’hi refereix contingui, almenys 4 errades: “Òmnium Cultural mostra la seva satisfacció davant el gran èxit de participació a la manifestació que sota el lema "Som una nacó. Nosaltres decidim" va aplegar un milió i mig de persones al centre de Barcelona. Així, l'entitat dona les gràcies a tothom que va sortir al carrer per haver aconseguit que aquesta manifestació superés inclús les expectatives creades per l'organtizació. També fa un agraïment especial a tots els voluntaris i voluntàries que tant els dies previs com el mateix dia 10 de juliol van col·laborar amb Òmniu per garantir la bona organització de la marxa.” Nacó, en lloc de nació Dona, en lloc de dóna Organtizació, en lloc d’organització Òmniu, en lloc d’Òmnium Ho podríeu esmenar, per no malmetre el merescut prestigi de la vostra entitat? Nogensmenys, moltes felicitat i gràcies per la vostra empenta. Crec que dissabte passat les estelades varen sortir dels armaris i que això suposarà un salt qualitatiu molt rellevant vers la independència.

  • Bé, volia dir: 10J10/ Som aquí/ a l'aixopluc de l'ombra/ cap cot/ no se'ns vegi la rialla d'estar junts/ a l'ombra/ on només gosa entrar/ la lluentor tremolosa de les ratetes més valentes/ i tu, que no te'n mous./ Ara, d'aquí estant/ convocarem els bles de les espelmes/ de cases molt allunyades/ i amb la seva llum/ la farem grossa/ i per sempre.

  • Les gràcies vos les donem nosaltres per ser-hi i fer-ho possible. Fins i tot vos vull "regalar" un poema. 10J10 Som aquí a l'aixopluc de l'ombra cap cot no se'ns vegi la rialla d'estar junts a l'ombra on només gosa entrar la lluentor tremolosa de les ratetes més valentes i tu, que no te'n mous. Ara, d'aquí estant convocarem els bles de les espelmes de cases molt allunyades i amb la seva llum la farem grossa i per sempre.

    • DCC
    • 14 Juliol, 2010; 14:55

    Si fos possible trobo que seria interessant que amb les fotos aportades per la gent, les documentades per periodistes i aprofita’n realment la tecnologia 2.0 recolzant-nos per exemple amb Google Maps crear una representació gràfica de la manifestació on corroboraríem certificant hores de fotos i llocs per fer callar tots els medis que volen tergiversar el poder de convocatòria que varem demostrar parlant d’una manifestació amb 50.000 persones i només formada per independentistes en lloc de la realitat, que varem ser totes les idees politiques defensant els nostres drets, el nostre dret a decidir i la nostre senyera.

    • Nuria Navas Casas
    • 14 Juliol, 2010; 08:49

    Crec sincerament que els polítics que tenim no donen la talla i que fa falta una nova força que realment representi al poble. Ara mateix, penso que nosaltres tenim una força gens menys preable...els nostres diners. Així que fem-los valer, insubmissió fiscal.

  • Òmnium, felicitats i gràcies. Als recomptadors: quedeu retrats. Qualsevol persona que hi fos sap que érem molts, més dels que ens pensàvem fins i tot els més optimistes, molts més dels que ells voldrien. Per això ara ho intenten desvirtuar. Però que no ens facin perdre el temps. Un milió llarg de catalans vam prendre Barcelona, cap i casal, i vam donar una lliçó de civisme, de fermesa i de compromís. Si els polítics ens deceben, com sembla que estan fent (cosa que lamento), serà el moment perquè surti una nova força i recullo tota aquesta immensa voluntat de ser i de fer.

    • Guillem Ysàs
    • 13 Juliol, 2010; 22:05

    Senyors de Omnium Cultural, alguna forma de convocar una altra manifestació per la trepitjada que ens acaben de donar al Parlament de Catalunya impedint que la ILP per una consulta sobre la Independència es dugués a terme?

  • CATALUNYA!!! CATALANS!!!!! JARAJU!!! Velles histories.... treball, negocis, activitat, diners, salut, seguretat, ordre,,,,, festetes ridicules de disabte no valen per res ja es veura, vosaltres els titellaires no doneu res, falsos fariseus, prou queixes mes energia en lo nostre en lo que ens done de viure, omniun no dona res, els politics menos, travalleu per vosaltres. fum fum fum

    • P. Vila
    • 13 Juliol, 2010; 20:42

    IMPORTANT! Necessitem fotografies aèries, per poder contrastar les botifleres xifres de 62.000 persones. Si estaves en algun balcó o terrat o sabeu algun enllaç de l'helicopter que anava passant publiqueu-lo aquí. Gràcies! No em puc creure la manipulació política i mediàtica. Erem més d'un milió, però em sembla que ho haurem de tornar a demostrar.

    • Alex
    • 13 Juliol, 2010; 20:35

    REFLEXIÓ ALTERNATIVA: Imaginant la possibilitat d'un futurible i, per a mi no dessitjable 'ADEU ESPANYA', aceptaria la nova Catalunya-Independent que una part del seu territori actual, com podria ésser la Barcelona Metropolitana, i fins i tot la Província sencera (més altres vegueries properes i partidàries), tinguessin la possibilitat democràtica de dir-li també ADEU a la nova Catalunya-Independent, per continuar associats a l'Estat espanyol. Espero i desitjo que no arribi aquesta probabilitat remota: Tots perdríem. Però segons el raonament independentista, seria una opció-reacció igualment sobirana. Altre lema és possible: 'SOM UN EQUIP MULTINACIONAL. NOSALTRES/TOTS GUANYEM'.

    • Joan Olivella
    • 13 Juliol, 2010; 18:57

    La vostra força va impedir que es canvies el lema, a veure si ara aconseguim que aquets capsigranys no ens prenguin per tanoques.

    • Joan Olivella
    • 13 Juliol, 2010; 18:54

    Ostres, ostres, ostres... Tenia clar que el sufle es desinflaria aviat pero lleixint les noticies que van apereixen a la prensa sento vergonya i rabia dels politics que formen el gobern. S´estan carregant la nostre iniciativa per moments. De seguir aixi divendres ja serem la riota de España. Proposo enviar mails als diferents partits dient que NO ES AIXO COMPANYS, NO ES AIXO. Montilla i Saura per activa i Puigcecos per pasiva. Mas per que ja li va be posar en evidencia al Trisparit. Es per plorar.

    • Josep Palà i Ibáñez
    • 13 Juliol, 2010; 17:47

    Impressionat per la gran manifestació, que vam viure tota la família, ara és hora de despertar del somni. ENS CAL UN FRONT PATRIÒTIC JA, si no, tot l'esforç es diluirà. Si els partits no són capaços de superar les sigles, aquest front l'ha d'encapçalar la societat civil. Penseu-hi, Òmnium, Plataforma pel Dret a decidir, Sobirania i Progrés,... TOTS JUNTS PODEM VÈNCER, però mai no ho farem si el vot es fragmenta en partits i partidets. TOTS HAURÍEM DE TENIR LA CAPACITAT D'ANAR A LA UNA. Cal que ens organitzem políticament en una gran plataforma unitària en la qual, si volen, hi siguin els partits que volen la Independència i presentar una candidatura a les eleccions. Si no, ho tenim fotut.

    • esther castro nicolau
    • 13 Juliol, 2010; 17:05

    Moltes gràcies , Omnium, per la feina ben feta, mantingueu encesa la flama i no permeteu que els polítics no estiguin a l'alçada de les circumstàncies. Seguiu engrescan al poble tal com heu fet perquè , arribat a les eleccions, es tradueixi en els vots els què es va viure al carrer

    • Josep Maria Cassani
    • 13 Juliol, 2010; 13:32

    Totalment d’acord amb en Francesc. No es pot servir al país si ets un polític professional. Jo només votaré gent amb una trajectòria professional contrastada fora del mon polític. Gent que pugui tornar al mon privat en qualsevol moment. Prou d’esclaus de partit!

    • Francesc Maurell
    • 13 Juliol, 2010; 13:00

    Moltíssimes gracies per mantenir el lema de la manifestaciió, hi vaig anar. El problema de Catalunya és el seus polítics, la polìtica és la seva feina i el que fan és defensar el seu lloc de treball i el seu sou. No són defensors ni servidors del poble que el ha posat a allà on són.

    • Joan Olivella
    • 13 Juliol, 2010; 12:23

    Jo per la meva part he deixat de canviar d´idioma quant es dirigeixen a mi en Castella. Especialment els pessat que truquen al movil per vendre qualsevol cosa. Tambe vull extendre la meva queixa al comportament de ERC dons actualment queda clar que de ells depen que Montilla faci fum de les seves propies paraules.

    • J.Carbonell
    • 13 Juliol, 2010; 12:19

    Omnium, en primer lloc un milió de gracies per la convocatória, entusiasme i valentía devant les presions, per la manifestació del passat dissabte, tot un èxit de dignitat i civisme. Malauradament al cap de tres díes de la manifestació ja son patents les diferències entre els grups polítics com per preveure que no es produirà la desitjada mínima unitat per fer front al desig de la majoría de catalans per mantenir la nostre dignitat i aspiracions com a nació davant el govern d'espanya. Tinc cinquanta-nou anys i hem costa mantenir l'il.lusió de poder arribar a veure el meu país lliure de tota opressió perquè quan se m'obre un bri d'esperança l'endemà m'adono que els meus somnis no tenen res a veure amb la realitat. Vosaltres Omnium serie-ho capaços d'aglutinar aquest esforç d'unitat, davant les agressions que patim, i que va demanar clarament el poble català? o dissortadament amb els polítics que tenim ho podem donar per perdut?.

    • Guim
    • 13 Juliol, 2010; 12:13

    Les edicions digitals de molts diaris espanyolistes viuen de les polèmiques que ells mateixos s'encarreguen de promocionar. De fet, quants més accessos tenen a les seves webs més diners guanyen en publicitat. Sovint publiquen notícies sense cap mena de credibilitat només per generar polèmica i que els internautes piquin i hi deixin la seva. Demano que no hi accedim ni per curiositat del que diuen els enemics i que sobretot no hi deixem cap comentari. Indiferència total.

    • Josep Maria Cassani
    • 13 Juliol, 2010; 11:00

    No ens ha de sorprendre gens que en Montilla intenti diluir les nostres aspiracions. Ho han dit molt clarament: Ells estan aquí perquè els independentistes no se’n surtin. Combatrem l’independentisme (Iceta 15/06/2010). L’únic sorprenent, es que ERC els hi faci el joc. Altrament, el PSC no existeix. Es pur màrqueting del PSOE per entabanar catalans despistats. Aquesta nova situació, es magnífica, perquè despulla completament a tots els partits. L’únic que hem de fer es triar adequadament en les properes eleccions. Eleccions, en les que la oferta serà nova i sucosa.

    • Joan Olivella
    • 13 Juliol, 2010; 10:36

    Sento aigüalir la festa, pero a tres dies de la manifestació aquesta esta practicament diluida primer per la victoria dÉspanya al mundial, segon per el ninguneo dels partits PP i PSOE (PSC)el seu us partidista de la mateixa i tercer i mes important per la rebaixa de expectatives que en Montilla mostra avui dimarts en les seves declaracións. Ho sento pero esta demostrat que els politics enfonsaran qualsevol iniciativa que surgeixi i l´única opcio es que la societat civil prengui la iniciativa.A que esperem ! Comencem a donar idees.

    • Josep Maria Cassani
    • 13 Juliol, 2010; 09:38

    Gracies de tot cor, Omnium. Vaig prometre que em faria associat si us manteníeu ferms en el lema i sentit de la manifestació. Promesa complerta. La manifestació finalment va superar totes les meves expectatives. Cívica, emotiva i clara: Indepèndecia. Ara us suplico que aprofiteu l’autoritat moral que heu assolit, per afavorir una candidatura unitària per l’independència. Es imprescindible traslladar el desig de la gent al Parlament. Altrament, tot haurà estat estèril. Us imagineu una proposta per les properes eleccions amb: ERC, Reagrupament, les CUP, en Lopez Tena, en Laporta, amb el suport de Omnium i les plataformes independentistes. Ho volem tot, i tenim presa.

  • Recollint el sentiment de la manifestació de dissabte ara toca a l'Omnium impulsar una plataforma electoral unitària amb un sol lema i un sol objectiu: independència (vegeu comentari al bloc http://perabonspatricis.blogspot.com)

  • A les persones que diuen que 1.500.000 de persones són massa basant-se en la dada de la superfície ocupada: La manifestació oficial ocupaba mes de 130.000 metres cuadrats. Està clar que si la manifestació hagués sigut estàtica podriem senyalar 130.000 com una xifra maxima. Cal assenyalar que no es tractava d'un conjunt estàtic de persones i de que hi havia gent mes enllà dels limits "oficials" de la manifestació. Alerta que els pseudocientifics us poden enganyar amb paranys de càlcul fàcil. Comptar persones d'una manifestació no es pot fer amb l'aritmètica de l'EGB. Les masses humanes en moviment tenen una naturalesa molt més complexa. Jo no vaig estar plantat en el matéix metre cuadrat durant les 4 hores que hi vaig ser.

    • Xavier Altimira Gómez
    • 12 Juliol, 2010; 22:54

    És ben trist lo de les xifres. 56000 persones és mitja entrada al camp nou. És insultant. Jo vaig ser a la manifestacio contra la guerra on es diu que hi havia 1.300.000 persones i des dels jardineets vaig tardar poc més de mitja hora a començar a caminar. Dissabte en vaig tardar 2. Bé, el cas és que va ser un éxit i amb 26 anys que tinc, espero morir veient la meva terra lliure. Moltes gràcies Omnium.

    • Joan Cerqueda i Malé
    • 12 Juliol, 2010; 20:57

    Ara no podem deixar que els polítics no es mullin. Han de dir duna vega per totes i ben clarament que vol cadascú. I sense tripijocs. Endavant!. No els podem deixar relaxar, ni que busquin la manera d´enredar-nos amb paraules.

    • Jordi Pagès Mestres
    • 12 Juliol, 2010; 20:35

    Felicitats, heu fet brillar Catalunya. La mani de l'altre dia va ser un pas més cap a l'indepèndencia. Visca Catalunya Lliure!

    • Montse
    • 12 Juliol, 2010; 20:35

    Catacrac, ja m'agradaría saber de quin vàndol ets. El que importa és que erem molts i que si no hi han aquestes concentracions ens pensem que no existim i que estem sols. Apa, anims a tots a lluitar pq sóm una espècie en perill d'extinció, i encara que no els agradi, quant s'extingueix una espècie tot el món es torna més pobre

    • enric
    • 12 Juliol, 2010; 20:33

    Enhorabona Omnium. Decididament el nostre futur està en mans de la societat civil.

    • Montserrat Gelabert i Claus
    • 12 Juliol, 2010; 20:27

    Estic totalment d'acord en l'Olga Garcia.El presentador de "els matins" de tv3, ha dedicat quasi tot el programa a parlar de la roja i dels seus jugadors. Et convido a fer una queixa.JO AIXI HU HI FET, perque estic totalment indignada amb el programa d'avui i amb el seu presentador Josep Cuní

    • Catacrac
    • 12 Juliol, 2010; 20:23

    El recompte (i molts d'altres): http://lynce.es/es/manifestaciones.php Mai no agraden als convocants.

    • Montse Aranda
    • 12 Juliol, 2010; 20:23

    Si nosaltres dubten del nombre de persones,a la mani hi va haver gent durant 4 hores!!!. Us recordo que la Urbana sempre fa uns contes baixets...ara això els fa por?. Sort que vaig ser-hi pq ho manipulen tant que sembla que no va existir. Va ser molt emocionant. Quina pena que hi ha tanta gent inculta que no coneixen les putadestes que ens han fet al llarg de ha història ni les d'ara. "Panis, circus i Pandereta" això és el que agrada a molts, quin futur! Es pot ser nascut a Sevilla i ser el més Catalanista que cap, sense renunciar als seus origens. Pq això si que ho fan els espanyols a França, Alemya però aquí no?

    • marc
    • 12 Juliol, 2010; 20:15

    m'agradaria saber quans metres quadrats conten i quanta gent se supose que cap en un m2.. jo només recordo que estava molt apretadet i no es veia el final.. ara es el torn dels politics. si son incapassos d'aconseguir res a Espana, toca queixar-se a Europa CONTRA LA SENTENCIA, IN DE PEN DEN CI A

    • dídac argemí puix
    • 12 Juliol, 2010; 19:59

    Perquè no ser sincers i dir clarament que varem ser 64.000 i no 1.500.000?. 64.000 ja és una xifra important, i a més a més científicament demostrada. La xifra de 1.500.000 ens resta credibilitat davant el públic entès i que sap que és impossible ficar 20 persones en un metre quadrat (el que ocupa un ascensor corrent).

  • Vòli felicitar totes los Catalans e totas las Catalanas per aver organizat aquesta manifestacion, e Òmnium totparier. Es evidentament la mai granda manifestacion que jamai a existit en Euròpa per una nacion mesprezada, un grand exemple per totas las nacions sotmetudas en Euròpa. MERCÉS.

    • sabina
    • 12 Juliol, 2010; 18:57

    Només dir que espero que el crit de dissabte no quedi en paper mullat. Siusplau polítics, feu el possible per fer un frotn catalanista comú. Ara per ara el que cal és avançar cap a la independència i després ja tindrem temps de triar partits de dretes o esquerres. A mi de la política de moment només m'interessa assolir l'estat català.

    • Macià Parés
    • 12 Juliol, 2010; 18:36

    La manifestació d'aquest dissabte passat va ser un èxit de conciència de país, on la gran majoria, la grandíssima majoria, vam cridar independència, però no considero que això sigui radicalitzar-se. Simplement que creiem que és l'única via per no desaparèixer sota la pressió d'Espanya, o Castella, que és el mateix, a mi em va donar la sensació de veure que els polítics ens amaguen el país. Avui però ni a la televisió o la radio se'n parla dels crits d'Independència, ens expliquen que demanavem l'Estatut, que vàrem votar, i que no és el que va sortir del Parlament català. Al·lucinant!

    • pere reig
    • 12 Juliol, 2010; 18:14

    el crit unànim era d'independencia. no hem d'esperar res més de madrid. Visca catalunya lliure!

    • Joan Garriga
    • 12 Juliol, 2010; 18:05

    Tinc la sensació que le que va passar dissabte només ho hem viscut els que hi erem. Els mitjans no van fer gaire ressò i el mundial ho ha eclipsat. Lluitem per fer visible el que va succeïr. Necessitem imatges aères completes que confirmin el número de persones i difusió mediàtica. *Sóc dels que hi era per defensar la democràcia i el dret a decidir. Em va saber greu que és radicalitzés cap a l'independència i els mitjans i polítics ho aprofitessin per fer demagògia.

    • Joan
    • 12 Juliol, 2010; 16:25

    Gràcies Òmnium. Gràcies, moltes gràcies a tots els que vareu treballar per fer possible la gran manifestació de dissabte. Res serà igual en aquest país a partir d'ara. Em sento orgullós de ser soci d'Òmnium.

    • Eloi Figuerola
    • 12 Juliol, 2010; 16:00

    Doncs perquè els que manen avui a Catlunya així ho creuen i ho volen, i els altres que hi donen suport així ho permeten...

    • olga garcia exposito
    • 12 Juliol, 2010; 14:07

    A Tv3,avui,han donat més cobertura informativa al Mundial,que el que varem viure Dissabte en aquests Pais.No m'ho puc creure. Estic indignada. Que está passant ?

    • Salvador Alcaide
    • 12 Juliol, 2010; 13:14

    Moltes felicitats per l' aconseguit dissabte, a veure si per una vegada ens volen escoltar a Espanya.

    • Ramon Antonijoan
    • 12 Juliol, 2010; 13:04

    Perquè no us presenteu en unes eleccions, necessitem més partits d'idees clares per arribar a tota la gent descontenta amb els partits actuals.

  • Felicitar-vos a Omnium i adoptar també com a lema l'expressió de la presidenta d'Òmnium: "serem invulnerables si estem junts". dissabte vam tenir la sensació de ser un país, i no un reducte aillat com et sents en el dia dia gràcies a molta gent d'ací que et mira com si fossis un estrany.

Vols afegir un comentari?

(*)
(*)
(*)

* Camps obligatoris


Més notícies


Anar a: Menú de secció | Menú principal | Peu | Inici de la pàgina