Anar a: Menú de secció | Menú principal | Peu | Inici de la pàgina


Agenda d'activitats

  • Vota
  • Resultat * * *

Manifestació "SOM UNA NACIÓ. Nosaltres decidim"

10-07-2010 de 18:00 a 20:30

Ampliar...

Avinguda Diagonal, 446
08008 barcelona
Catalunya

41.3966208 2.1590674

El 10 de juliol us convoquem a la manifestació que sota el lema “Som una nació. Nosaltres decidim” tindrà lloc a Barcelona el dissabte 10 de juliol a les  18 h començant a la cruïlla del Passeig de Gràcia amb l’Avinguda Diagonal. Anirà encapçalada per la pancarta “Som una nació. Nosaltres decidim”, per diverses personalitats de la societat civil i de les principals organitzacions socials, polítiques i culturals del país.

Autobusos

Per tal de facilitar la participació de tot el territori, des del web fem difusió dels serveis d’autobusos que s'estan organitzant des de diferents comarques d’arreu del país per assistir a la manifestació. Consulta'ls des d'aquí, els anirem actualitzant periòdicament.

Hi trobareu les dades per poder posar-t'hi en contacte directament. En qualsevol cas, podeu fer-ho a través del correu electrònic busos@somunanacio.cat o bé trucant al telèfon 93 306 96 22. Si hi trobeu a faltar alguna informació, o vols organitzar directament algun desplaçament, si us plau, poseu-vos en contacte amb nosaltres igualment perquè ho puguem afegir a la web.

Material

Us demanem, un cop més, que feu extensiva la crida i us proporcionem facilitats per fer-ne difusió. Consulteu els punts de recollida de material i descarregueu els arxius per imprimir-los directament o fer-ne difusió on-line.
 

 

 

Comparteix

  • La Tafanera
  • Meneame
  • del.icio.us
  • Fresqui
  • Yahoo!
  • Remoume
  • Facebook

99 Comentaris

    • MARIAN DE PEDRO DE LA ILLA DE GRAN CANARIA
    • 13 Juliol, 2010; 18:01

    Hola sóc una Catalana que resideix a la illa de Gran Canaria, però el odi contra Catalunya és descomunal, no ens poden veure, si no amb creieu posar en vostre cercador diccionario para godos (són els nascuts a peninsula iberica godos pels Canariones) ja que ells se sent més sud-americà que espanyols. doncs aquesta gent segueixen ensenyan a les escoles avui en dia que el Català és un dialecte i que ells si que parlen un idioma el canari. només són espanyols per anar a Madrid o a la Comunitat Europea a parar la mà.Vosaltres mateixos, tot el que dic, és després de viure 9 anys aqui i se molt bé del que parlu,la xeno- fòbia, en un secret a veus, a mi amb queda poc.Si alguna cosa saben fer molt bé és la doble cara, ells són més independentistes que nosaltres, però això no sap no interessa pel turisme, VISCA CATALUNYA LLIURA

  • si les politics catalans no lo solucionan ara proposso votar las properes eleccions amb una paperete que digui INDEPENDENCIA JA!!

  • O bé aquests polítics reaccionen i serveixen els interessos de tots els catalans i de Catalunya. O bé, que marxin a Madrid a escalfar cadires. No els necessitem.

  • Avui a la manistació, només ha d'haver-hi un crit INDEPENDÈNCIA

    • Joan Vilarrasa i Rosa Mª Collet
    • 10 Juliol, 2010; 11:09

    " Només hi ha un camí: La independència. " Visca Catalunya: Som una nació "

    • Natàlia Villazan
    • 10 Juliol, 2010; 08:38

    Amb dolor he conegut que el meu col.legi professional, Il.lustre Col.legi d'Advocats de Barcelona, ha acordat en Junta Extraordinària de Govern la no adhesió. Fer palès que els col.legiats no hem estat consultats, per tant aquest acord està desacreditat i no és l'expressió de la voluntat del col.legiats Soc advocada, col.legiada des de 1993 i sempre he tingut el més gran respecte pel paper que el Col.legi ha tingut en la societat catalana. Ara per primer cop sento vergonya com a professional de l'advocacia. Dir-vos que, un cop més, el que quatre persones decideixen unilateralment, no és la voluntat i el sentiment de tot un col.lectiu que es merexia respecte i dret ser consultats i a decidir

    • Joan Molina
    • 10 Juliol, 2010; 07:51

    Estic molt dolgut i emprenyat amb la manca de reacció contundent dels nostres polítics davant de l'agressió que han sofert els drets del Poble Català. Si ara no ens defensen... Perquè els volem? Lluitem! No ens resignem a desaparèixer com a poble! Fem-nos dignes de la nostra llibertat!

    • Martina Puig
    • 09 Juliol, 2010; 22:59

    Si amb aquesta agressió, tots els polítics de partits catalans, nacionalistas o no, no fan una actuación contundent, i deixen de recolzar als partits espanyols, absolutament en totes les actuacions parlamentaries, em faig apàtrida. No es pot permetre que els diputats catalans contemportizin amb maltractadors de paisos. Ens estan fent moobing social. Estem maltractats i no ho denunciem a les altes instàncies europees? Que fem? Perquè serveixen els "nostres" polítics

    • Alfred Mer Tarrida
    • 09 Juliol, 2010; 22:30

    Si conseguim un exercit europeu,a mès d'una gran economia d'escala,ens lliberem d'una gran opresió constitucional. Oi??

    • pere
    • 09 Juliol, 2010; 21:38

    MASSES BANDERES ESPANYOLES, OMPLIM CATALUNYA DE SENYERES I ESTELADES ALS BALCONS, FALTA LA TEVA I PASSA-HO ENVIA SMS, CORREUS ELECTRONICS; POSSA-HO ALS FOROS I TREU LA TEVA SENYERA AL BALCO, MOVEM TOTA CATALUNYA. FES PAIS I DEMA A LA MANIFESTACIO

    • Marga, l'emprenyada
    • 09 Juliol, 2010; 03:40

    Fa temps vaig llegir algun comentari en referècia al nostre himne, Els Segadors, deien que estava desfasat i que era massa agressiu. Doncs jo crec que ara mes que mai està plenament vigent i que la seva lletra és la més adient " Ara és l'hora d'estar alerta, endarrera aquesta gent tant hufana i tant superba. Bon cop de falç! Penjem tots, estelada o no, la senyera al balcó ara mateix.

    • Pau Sagat
    • 08 Juliol, 2010; 23:47

    Proposo que a partir d´ara de manera indefinida penjem señeres i estelades dels nostres balcons de pobles i ciutats. Ara es l´hora catalans ! A espanya ens prénen el pél i els nostres polítics estan massa compromesos amb madrid per poder cridar un VISCA CATALUNYA INDEPENDENT, agafem el timó nosaltres, la societat civil.

    • Sebastià Santos i Ciurana
    • 07 Juliol, 2010; 19:30

    Vull anar a la manifestació amb el lema aprovat per Omnium, no podria acceptar un canvi nomes, perquè el Sr Montilla no és trobi còmode davant d’aquesta pancarta, si no l’hi agrada, ho té fàcil, que no vingui, però consideraria una manipulació política canviar l’encapçalament de la marxa. Salut a tots, força i visca Catalunya lliure

  • Abans de la sentencia els partits varen delegar a Òmnium la organització de la manifestació. El president de la Generalitat ja va fer el que tenia que fer, convocar-la. Ara la manifestació es de la societat civil, d'aquells que varen fer el manifest als diaris, d’aquelles entitats que s'han adherit a la convocatòria de Òmnium, i de tots els que se sentin catalans, amb unes idees o altres, amb un idioma o altre, però que pensen que la sentencia es un insult, tan per el contingut com per la tramitació (quatre anys per prendre una decisió es quelcom inadmissible), i a mes, una setmana i mitja desprès encara no la sabem completa, nomes es un avançament. Per tot això els partits politics no hi han de ser com a tals, ni tenen cap dret a canviar un lema proposat per l'entitat delegada per organitzar-la. Benvinguts siguin com a persones individuals si volen anar. Tenim que demostrar la indignació del poble català, amb ordre, sense ni un bri de violència i amb totes las senyeres, estelades i europees que vulguem portar. Que siguem molts i que no puguin dir allò de que a la gent l’importa’n altres coses i no l'Estatut. Visca Catalunya i fins al dia 10.

    • Serafí Vives Villanueva
    • 07 Juliol, 2010; 16:46

    Si el Sr. Montilla, president fet per ERC, creu que no som una nació ni tenim dret a decidir, val més que es quedi a casa amb els seus companys del PSC: Carme Chacón, Miquel Iceta i tota la troupe. Pero es evident que es un hipócrita, perque les seves paraules a boca plena estaràn molt lluny dels seus fets. Quina vergonya que tenim de passar gracies a REC !!!!

    • Josep Mª vialis cabanas
    • 07 Juliol, 2010; 12:37

    Claudicar amb el tema de la pancarta sería un cop mes acceptar la forma de fer claudicant de 30anys que ens ha portat a aquesta situació denigrant.Al meu entendre la participació del PSC pot estar motivada per, d'alguna manera, desactivar el caràcter dela manifestació

    • Alfons Hereu Ruax
    • 07 Juliol, 2010; 10:05

    Cal que Omnium no afluixi amb la consigna.Som una nació i és el poble qui decideix,no els polítics.La sobirania és nostra.Ells passen i nosaltres quedem.L'enemic no és tan sols España,l'enemic el tenim a casa nostra.Prou de tenir por.

  • Estic de acord a quasi tot el que es diu i jo afegeixo que es intolerable que s'hagi vulnerat un dret democràtic tan important com el referèndum. Això nomes pot passar a Espanya

    • maria roca
    • 06 Juliol, 2010; 22:44

    si es veritat que la capçalera de la manifestació es una senyera sense el lema de la manifestació, em dono de baixa de l'omnium... i no crec que sigui la única

    • Gerard Vives Vallduriola
    • 06 Juliol, 2010; 21:42

    Ja n'hi ha prou de teatre. Aquest Estatut l'haurien tombat de tota manera perquè el marc constitucional és antiquat i fa pena. El que ens cal és la independència d'una vegada! I per a tots aquells que encara tinguin dubtes, que pensin que pitjor que com estem ara segur que no estarem, i que hi ha bastants països a l'UE que hi van entrar i que avui no estan tant bé com nosaltres fa 10 anys. De què tenim tanta por????? Endavant i independència!!!!

    • IGNASI MONTAGUT
    • 06 Juliol, 2010; 20:12

    EL LEMA NO POT CANVIAR DE CAP MANERA. I CAL COMENÇAR A PREPARAR LA INSUBMISSIÓ FISCAL COL•LECTIVA.

    • Klau
    • 06 Juliol, 2010; 19:21

    Si finalment decidiu abaixar-vos els pantalons amb el Montilla, o qualsevol altre polític, jo i 23 amics no vindrem a la mani. I em donaré de baixa de soci immediatament juntament amb tota la meva família. AIXÒ NO ENS HO PODEU FER !!!

    • Matilde
    • 06 Juliol, 2010; 19:07

    Suposo que no es canviarà de lema. Es tracta d'una qüestió de dignitat i de principis. El lema es totalment acceptable per a tothom que vulgui. Si no és així, si es canvia el lema, malament rai. PROPOSO EL SEGÜENT. DISSABTE HAURIA D'HAVER-HI BANDERES CATALANES A TOTS ELS BALCONS, I PER REBLAR-HO LA BANDERA D'EUROPA AL COSTAT. Serem d'aquí no gaire, un Estat de la Unió Europea. Anemos-hi acostumant. Cal tenir la bandera blava a casa.

  • Els catalans que encara no son independentistes es senzillament perque estan mal informats, només cal posarse devant d'un ordenador i buscar una conferencia que el Sr.Matthew Tree va donar al London School of Economics el novembre del 2008, el titol es "La vida a la banda del rebre", despres de lleguir la conferencia ho tens clarissim, no tenim altra sortida que l'independencia, ´de fet perque tenim d'estar enganxats a una "Ejpaña" que ens ODIA, ens EXPOLIA i a sobre ens titlla d'INSOLIDARIS, penssem en el que podriem fer a Catalunya amb 22.000,- mil-lions d'euros al any, no de pessetes, no! sinó d'euros, hi hauría diners, per a tot i mes. Si tots ens unim ho podem aconseguir, anem a la manifestació que es un pas, el primer, vinga endevant, som-hi, per una Catalunya independent, SOM UNA NACIÓ, nosaltres hem de decidir el nostre futur. VISCA CATALUNYA LLIURE I INDEPENDENT!!!

    • Maria i Maria
    • 06 Juliol, 2010; 16:59

    Si us plau, no deixeu que el PSC faci seva aquesta manifestació.Si Montilla presideix la mani o canvieu el lema,sentin-t'ho molt, nosaltres no vindrem.

    • Leandre Macià i Puig
    • 06 Juliol, 2010; 16:00

    Ni se us acudeixi modificar el lema.Moltíssima gent es sentiria enganyada i decepcionada, fins al punt que ens donariem de baixa de la vostra entitat.Ara es l´hora que parli el poble, com ho vam fer el 18 de febrer.Els politics mireu i escolteu,i actueu en consequència a partir del dia 11.Per cert, dissabte a la tarda farà molta calor, parleu amb els bombers per que llancin aigua pulveritzada.A casa hi anem nens, pares i avis.VISCA CATALUNYA LLIURE !!!

    • Jaume Girbau Baquero
    • 06 Juliol, 2010; 15:21

    Aquests dies que les finestres estan plenes de banderes espanyoles (fins i tot n'he vist alguna amb l'aguilucho) amb motiu del mundial de futbol (quina paradoxa, alguns deien que a Catalunya si penjaves una bandera espanyola et mataven i crec que encara no ha mort ningu oi?) seria un bon moment per omplir els balcons i finestres amb la senyera estelada, no només el dia 10 sino des d'ara i de manera infinita, fins que se solucioni "el problema catalan". IN-INDE-INDEPENDFENCIA!!!!!

    • Ricard Teixidor i Palau
    • 06 Juliol, 2010; 14:21

    És clar que aniré a la manifestació! Jo no sóc espanyol, sóc català! Fora Espanya que sempre ens ha tingut colonitzats. Visca catalunya independent!

    • Montserrat Valls i Prat
    • 06 Juliol, 2010; 11:00

    No s’ha d’alterar l’objectiu principal de la manifestació: “SÓM UNA NACIÓ”. Ha d’ésser la manifestació d’un poble que està tip de agresions i represions. Si els politics haguèssin fet bé la seva feina no faria falta cap protesta. Ara hem d’ésser un POBLE UNIT però DESUNIT DELS POLITICS INCOMPETENTS. Aquests que, seguin directrius de la Moncloa, volen tergiversar les coses, el dia 10 a la tarda que es quedin a casa seva veient la TV, i no molèstin al Passeig de Gràcia.

    • Assumpta Marsà Ribes
    • 06 Juliol, 2010; 10:38

    VULL L'ESTATUT DE MIRAVET. Si em cridessin a manifestar-me per la meva nació, per la meva identitat i per la meva pàtria, aniria a fer-los costat. Si em prohibeixen banderes i eslògans, no. Jo no vaig votar aquest estatut escanyolit. Vull l'altre. No em puc col.locar a la filera dels que accepten misèries. NO VINC!

    • Serafí Vives
    • 06 Juliol, 2010; 09:31

    Seria una vergonya que ens dobleguessim al PSOE i canviessim el lema d'encapçalament o hi possesim la senyera. Si no els agrada la nostra manifestació, que facin la seva i no vulguin trencar la nostra. Vergonya de sucursalistes que ens toca suportar.

    • maria roca
    • 06 Juliol, 2010; 08:39

    El lema SOM UNA NACIO.... és el lema de continguts mínims per la defensa de Catalunya. Qui no vulgui anar darrera d'aquesta pancarta potser és que realment no sent que Catalunya és una nació! Si el Omnium es sotmet a la voluntat d'aquesta gent farà un mal servei al país i crec que perderà el paper que vol fer i que perderà molts socis.

    • Pere Andreu
    • 06 Juliol, 2010; 07:30

    Queda clar quin és el punt de partida de la manifestació però haurieu d'informar també del punt d'arribada i del recorregut.

  • Els pares que tenim nens al primer torn de les colònies de la Generalitat no podrem anar a la manifestació perquè hem de recollir els nostres fills de 16-18h del dissabte en diversos punts de Catalunya. Ens sap molt greu perdre aquesta oportunitat de manifestar el nostre sentiment catalanista. Podem fer alguna cosa per sumar-nos a l'acte sense ser-hi?

    • josep m. soler i alcrudo
    • 05 Juliol, 2010; 18:23

    Per què perdre el temps pensant en Madrid? La manifestació és per al món democràtic. És un acte de consistència, no de lament. El poble està per davant del govern funcionarial!

    • MARGA PLANAS CASADEVALL
    • 05 Juliol, 2010; 01:28

    HAURIEM D'ANAR A MANIFESTAR-NOS A MADRID. I FOTRE TOT EL MERDÉ ALLÀ ON HI HA EL TRIBUNAL CONSTITUCIONAL I ELS QUE HAN PRESENTAT EL RECURS. AIXÍ LI TOCARIA PAGAR LES DESPESES EN GUARDIA URBANA I SEGURETAT A L'AJUNTAMENT DE LA CAPITAL. DEL IMPERIO. SRS. D'OMNIUM CULTURAL A LA TARDOR LA GRAN MANIFESTACIÓ, TOTS A MADRID. ÉS ALLÀ ON APROVEN O RETALLEN LES LLEIS QUE EL POBLE CATALÀ ENS HEM DONAT.

    • Josep Amoròs Sánchez
    • 05 Juliol, 2010; 01:03

    Per justicia y dignitat devant de tan despreci,durant tans anys,dels que tenen definit quin es la seua Espanya:CATALUNYA NACIÔ!!!

    • Catalaemprenyat
    • 05 Juliol, 2010; 00:53

    Ara arriva la Chacon i li diu al Montilla el que ha de fer!!! Indignant!! El lema no es toca!!! VISCA CATALUNYA SENSE RENEGATS

    • Quim Calvo i Vergés
    • 04 Juliol, 2010; 23:36

    He escoltat les pressions públiques i inacceptables del President de la Generalitat Sr.Montilla, per tal que la manifestació l'encapçali la senyera, el que suposa minimitzar el lema de la manifestació i rebaixar la reivindicació. Com ciutadà que està treballant activament en organitzar els diferents busos que sortiran d'Argentona, demano si us plau que no se cedeixi de cap manera. En cas contrari, estic convençut que en sortirien molt malparades la manifestació i, pèr descomptat, la mateixa entitat, l'Òmnium. Endavant, i més ferms que mai!

  • Qui va convocar primer la manifestació va ser Omnium, no és així? Quan el President Montilla va convocar i oficialitzar la convocatòria va dir que Omnium l'encapçalaria. Omnium sempre ha ofert el lema: 'Som una nació. Nosaltres decidim'. Si s'admet el que ara vol el president que és una senyera 'sosa' (m'estalvio el comentari) serà una concessió a la subordinació. La frase d'Omnium és el punt mig entre l'unionisme del President i l'independentisme dels qui ja n'estem farts. És la manifestació d'un poble, no d'un partit (psc). L'encapçalament l'ha de fer Omnium com a societat civil i les associacions afins. Sinó caldrà pensar-s'hi si paga la pena. Estic d'acord amb el Joan.

    • Joan
    • 04 Juliol, 2010; 20:43

    No permetem que els del PSC embrutin la senyera un altre vegada, volen una Catalunya sotmesa a la "unidad indivisible de España". No els permetem que aigualeixin la nostra reivindicació de nació! Catalans no baixem la guàrdia. Si hi ha rebaixa fins hi tot en la manifestació, abandonem-la.

    • Carme Matas Montane
    • 04 Juliol, 2010; 17:39

    Hem d'anar-hi tots, em de donar exemple de poble unit i pacífic, aixo si, tots a una, aixó es el que fa mes mal. Visca Catalunya!!!! Endevant i no us quedeu a casa, ens veiem alla!!!!

  • I aniré sens dubte, per dignitat. Omnium prepareu material en angles, per exemple, BCN esta plena de turistes i necessitem que el nostre missatge es reconeixi arreu. Fins dissabte doncs, Visca Catalunya!

    • Mercè Sesé Sabartés
    • 04 Juliol, 2010; 00:00

    Crec que hem de col.laborar tots a aconseguir una fita històrica en aquesta manifestació popular i ciutadana. I, un cop acabada, us recomano que us adheriu als grups dels diferents districtes de BCN que estan treballant per organitzar la consulta sobre la sobirania de Catalunya prevista pel dia 10 d'abril de 2011. Les adhesions poden ser diverses: simplement rebre informació, fer aportacions econòmiques, fer de voluntari el dia de la consulta, formar part d'alguna comissió i/o grup de treball... Animem-nos-hi! A Gràcia ja som més de 600 adherits!!!

  • Ja estem tips de ser tractats com una colònia de Castella. Si no volen acceptar les diferències culturals ni cap dels intents que històricament hem fet per encaixar en termes d'igualtat dins d'un mateix Estat, per què tenen tanta por de que ens en separem? Si fossin conseqüents haurien d'afavorir la nostra independència i quedarien tranquils. Pateixen d'imperialisme anacrònic des de que hi van trobar el gust quan el 1492 van començar a saquejar i aniquilar cultures a Amèrica. Caldria que s'adonessin de que Espanya és quelcom més que Castella i que "castellano" no és equivalent a "español". Si no poden acceptar que el català és tant espanyol com el castellà és dir-nos que a Espanya hi som de massa. Al fons,si resulta que estem d'acord, per què tanta animositat quan algú parla de separació?. La resposta real i no confessada és la impune expoliació a que ens sotmeten i que pretenen disimular amb arguments de tipus intelectual. En realitat som una colònia de Castella.

    • Zoe Jimenez
    • 03 Juliol, 2010; 17:01

    Que verguneza me dais de tanta Cataluna Libre. Y los que piensan que cataluna es un pais...pues donde esta tu equipo en el Mundial? Y los mossos estan en la frontera? no. pues si quereis un pais pues podeis iros ahora y buscar otro porque estais en ESPANA!

  • Ens han deixat molt clar que sols ens volen per l'interès. Quin interès tenim nosaltres en ells? Comencem a mirar cap a Europa, reorientem la nostra economia i les nostres empreses cap a la internacionalització, de manera que cada cop els necessitem menys. Que no ens passi com li va passar a Macià. Arribarà un dia que no els necessitarem per res i serà evident. Llavors els podrem dir adeu sense necessitat de mirar enrrera.

    • Maria Carme Rabadà
    • 03 Juliol, 2010; 10:45

    Deixem-nos d'històries i de partits polítics, el que cal fer és anar a la manifestació simplement perquè som casalsns i volem l'estatut sense retalls.

  • El dia 10 cridarem SOM UNA NACIÓ. NOSALTRES DECIDIM, segons ens proposa OMNIUM. Encara que també es cridarà INDEPENDÈNCIA, de moment cridem que SÓM UNA NACIÓ i que NOSALTRES DECIDIM (segurament més endavant voldrem i ens prendrem la INDEPENDÈNCIA). LA BANDERA CATALANA, o LA SENYERA o l'ESTELADA, PENGEM-LA JA DES D'AVUI, NO ESPEREM AL MATEIX DIA 10. Que es vegi Catalunya als balcons ja.

    • Alfons Casas G.
    • 02 Juliol, 2010; 17:41

    A part de l'alegria de la sra. Sàntxez Camatxo del PP, del noi aquell dels Ciutadans i suposo que d'algun altre exemplar tan folklòric com ells sento que he d'expressar que la sentència és vergonyosa i és un insult a Catalunya i a la seva gent. Un insult al què cal respondre de manera clara ja que si no és així podria haver algun espanyol que no ho entengués prou be. A més a més, l'Estatut resultant no és el que vam refrendar. Cal,doncs, èticament, políticament i fins i tot socialment, tornar a sotmetre a refrendament la "cosa" que ha quedat desprès de passar pel ribot d'Espanya. Cada vegada trobo més gent que com jo veiem amb temor creixent que l'única democràcia plausible per al PP, és la "democracia orgànica"... No veure que estem en una greu i notòria involució política és estar cec. Fins i tot el PSOE amb la Carme Chacón i la Tere Fernández de la Vega al davant han trobat la mar de be aquesta sentència... Entenc, però, que amb aquesta compareixença impartien la necessària consigna de posicionament ..... L'únic desig que tinc és que els indecisos sobre la necessitat de que Catalunya sigui totalment independent surtin de dubtes comprovant com ens tracten els nacionalistes espanyols i com s'alegren quan algun d'ells ens fa alguna putada. La "indisoluble unidad de Espanya"... També era indisoluble el matrimoni i mira com està un cop modernitzades les idees. Caldria veure que en quedaria d'aquesta indisolubilitat si s'autroritzés a que qui ho desitgés podés declarar-se independent. Espanya passaria a ser allò que sap fer tan be: ser un reducte folklòric... Suposo que sols Extremadura i, pocs llocs més seguirien integrats a aquesta Espanya. I seria bàsicament perquè no tenen on anar. I a més a més, aquests, els extremenys, amb una tragèdia afegida d'haver de fer allò que fa trenta i escaig d'anys que no fan: treballar i deixarn de parar la mà per poder assolir tot el que ara tenen gràcies als quartos dels odiats catalans. Per què encara que no els agradi gens sentir-ho, és així. Viuen com princeps gràcies a l'espoli de Catalunya. Espoli clar i català, per més que s'esforcin en anomenar-ho solidaritat... De totes maneres no cal que ens capfiquem que motius n'anirem tenint d'ara endavant ja que aquesta sentència marca l'inici de la temporada de caça de les aspiracions de la nostra NACIÓ. Sols cal veure com responem. Si no responem amb energia i decisió, mereixerem el que ens passi.

    • Olga Comes
    • 01 Juliol, 2010; 14:22

    Visca Catalunya i els catalans. Volem perdre tot allò que hem aconseguit lluitant durant tants anys? Cap català- catalana vol això. Sabeu si es farà alguna manifestació a les altres províncies al mateix temps, per exemple a Lleida? Si algú ho sap que ho pengi per aquí. Moltes gràcies

    • Josep Pastor Roca
    • 01 Juliol, 2010; 13:09

    M'es igual qui vagi a la mani devant, els politics ja s'ho trobaran a les propers eleccions, deixem-nos de xorrades tothom a la manifestació amb l'estelada, no ens entenen ni ho volen fer, estem cansats d'explicar-ho, prou de pactes que n'es compleixen, INDEPENDENCIA JA.

    • Montserrat Valls i Prat
    • 01 Juliol, 2010; 12:23

    Ja vaig dir ahir la meva opinió. Ara afegeixo: la senyera a tots els balcons el dia 10, i a la manifestació la canço d'en Llach COMPANYS NO ÉS AIXÓ.

    • Meritxell Yagüe Gracia
    • 01 Juliol, 2010; 11:53

    Estic cansada que ens prenguin el pel. Ara perquè tant d'interès amb l'Estatut quan durant 4 anys ni tan siquiera se n'ha parlat? Penso que abans de fer qualsevol manifestació envers l'Estatut, s'hauria de fer contra la mala gestió del govern que ens té a tots enfonsats en una crisis que cada vegada és més profunda. La gent no té diners i a sobre ens pujen els impostos!Ens tenen escanyats. Això si que és suficient motiu per fer una manifestació i una vaga. Crec que els partits polítics que les convoquen, haurien de prioritzar els interessos de tots

    • Lluís Cortés
    • 01 Juliol, 2010; 00:01

    David Ramon, estic molt d'acord amb tu amb el tema de la cançó. Potser, en aquest moment encaixi millor una altra cançó de Lluís Llach: COMPANYS, NO ÉS AIXÒ. D'altra banda, no confonguem el motiu de la manifestació. No és una manifestació per la independència. És quelcom més global. És una manifestació que diu SOM CATALANS i com a tals EXIGIM RESPECTE. Hem de ser inteligents i no barrejar les coses en aquest moment. Ara cal estar units i forts. Encara en queden molts per convencer que la independència és la solució (no la millor, però la única factible). Ja anirant caient pel seu propi pes.

    • Josep Ma Boixareu Pallarès
    • 30 Juny, 2010; 22:01

    Els catalans ens hem de fer respectar, prou d'escoltar, rebre i callar. Ara ens toca respondre amb fermesa i sense por. La primera resposta: la manifestació

  • Si, vull oferir-me a fer un crit amb direcció cap als catalans del segle XXI, hem de continuar sent gent de la nostra nació Catalunya amb mayúscules, per un Estatut d'ensenyament a la Europa Nova, amb versió universal pel interés d'Espanya. Anem a movilitzar la capacitat intel.lectual del món econòmic perquè els economistas no fugin d'estudi y prenguin posessió a la política i ens governin ells mateixos. Una decisió plena de lideratge i egoisme per la nostra Catalunya. "Visca Catalunya dels Catalans i Catalanes".

    • Daniel Lluis Laborda
    • 30 Juny, 2010; 19:21

    Cada dia és un dia menys per a la llibertat. Quan aribarà el moment de despertarme i comprovar que el mon ha camviat? VISCA CATALUNYA.

    • Josep Maria López i Llaví
    • 30 Juny, 2010; 18:40

    Ja sabem que amb la manifestació no n'hi ha prou, ni molt menys. Caldrà jugar fort des del Parlament i des de la societat civil. Les forces polítiques acabaran fent el que la gent els exigeixi. No ens queixem més dels "polítics". Exigim-los i després passem-los-hi contes. I en el pla ciutadà el 10 de juliol ha de ser el primer gest del tot unitari -tots units fent força. El segon -i més multitudinari si cal- pot ser l'Onze de Setembre. Ho suggereixo a Òmnium. I em poso a la vostra disposició.

    • Monhtserrat Valls i Prat
    • 30 Juny, 2010; 17:39

    Avui el President de la Generalitat ha dit per TV que, malgrat la retallada, aquest Estatut és millor que l’anterior. Qué vol dir això? És un primer pas per frenar la justa indignació del poble català? Que ens hem de conformar? Ja fa massa temps que Catalunya reb constantment agresions, declarades o encobertes, ja fa massa temps que la Generalitat obeiex les directrius del govern de Madrid, ja fa massa temps que m’estic preguntant “ón són els catalans”. Seria bó que el dia 10 pugues trovar la resposta.

    • Joan B. Gabarró i Ferrer
    • 30 Juny, 2010; 16:43

    CATALANS! El gran dia ja s'acosta. Enhorabona a tots! Cada dia que passa és un dia menys que falta per la INDEPENDÈNCIA! VISCA CATALUNYA LLIURE!

    • bernat
    • 30 Juny, 2010; 16:41

    no volem manifestacions, el que volem son barricades

    • Joan Pujolar Cos
    • 30 Juny, 2010; 15:29

    Per bé que tampoc no estic convençut de la pertinència de la manifestació, jo també hi aniré. La primera cosa que s'ha d'acabar al país és que tothom faci el que li dóna la gana i es consideri més llest que els altres. Cal tenir sentit de lleialtat davant de les pròpies organitzacions de referència. També hi ha l'aspecte positiu que la convocatòria supera el marc dels partits polítics (cosa que ja diu on rau una part del problema).

  • començant per dir a la "lengua oficial" CASTELLÀ, que la 1ª frontera natural és la llengua (sistema de comunicació)i la NOSTRA és el CATALÀ, per tant NO SOM de la mateixa "nación que els altres habitants de la peninsula Ibèrica" NO VOTAR A CAP PARTIT, QUE TINGUI LA SEU CENTRAL A MADRID,I NOMÈS ALS QUE ENS INDIQUIN EL CAMÍ CAP A L'INDEPENDÈNCIA, I SI POT SER UN DE SOL, MOLT MILLOR.Salut i força. DidaK.-

    • núria albert calderó
    • 30 Juny, 2010; 14:19

    La Crònica de Ramon Muntaner ja ens parla de l'exemple de "la mata de jonc". Units farem molta més força. Si fem les manifestacions per separat, se'ns comptabilitzarà com "ells" saben fer. Ara hem d'anar a la manifestació els que van votar si a l'estatut i els que vàrem votar no. Units. No filem tan prim, que així ens va als catalans. La meva família hi anirà amb l'estelada. VISCA CATALUNYA LLIURE!!!

    • NEUS CHOUCIÑO SANSÓ
    • 30 Juny, 2010; 13:20

    no vull veure'm lligada a un país que no defensa els meus drets, la meva dignitat i la meva cultura. qui és ningú per venir a oprimir-me a casa meva?? que no ens treguin mes el suc!! Visca Catalunya lliure!!

    • Joan Marc Gorgues Santaulària
    • 30 Juny, 2010; 12:53

    Jo crec que ara el que cal és unitat total envers els poders espanyolistes. Una manifestació a Barcelona amb molta gent de tot Catalunya es veurà molt més als mitjans de comunicació que amb la gent repartida pel territòri, encara que n'hi aguès molta més. Tam me fa que encapçali la manifestació, ara tota unitat total per rebutjar els atacs rebuts. Amb estelades i amb cantics, rés de manifestacions silencioses. Visca Catalunya lliure!!!

    • Josep M. Boixareu Vilaplana
    • 30 Juny, 2010; 12:48

    Unitat i assistència massiva. Contundència sense violència. Penjeu senyeres als balcons. Feu-ho corre

    • Núria Plana
    • 30 Juny, 2010; 12:43

    Tal com diu el company Enric Padrosa,sigui dissabte, faci calor, plogui o s’ensorri el món tots amb l'estelada a cridar NOSALTRES DECIDIM. SOM UNA NACIÓ.

  • Avui es un dia de reflexions, les forces antidemocràtiques espanyoles han tornat a vèncer, (1714-1939 i 2010) però al mateix temps es un dia d’esperança, perquè molts catalans han despertat, i ara saben inequívocament quin es el camí, la nostra lluita democràtica ha de tenir una sola finalitat que no es altre que LA INDEPENDÈNCIA, eliminar de forma pacifica i democràtica les formacions espanyolistes de CATALUNYA, que cap partit catalanista pacti mai amb el PP. Sr. Montilla, s’equivoca, no ha quedat el 95% de l’Estatut com vostè diu, ens han pres les competències plenes en llengua, organització territorial, caixes d’estalvi, consultes populars, finançament, relacions bilaterals, justícia, fiscalitat, immigració, síndic de greuges, no val que ens digui que ho arreglaran posteriorment amb lleis complementaries, no, no i mil vegades no. Espanya representada per deu personatges, ha trepitjat l’essència de la democràcia, ha ignorat i menyspreat la voluntat d’un poble expressada a les urnes.

    • PILI NEBOT BALLESTÉ
    • 30 Juny, 2010; 10:36

    S'HEM DE MANIFESTAR PERO PER L'INDEPENDENCIA, NO CAL MES TONTERIES

    • David Ramon i Mimó
    • 30 Juny, 2010; 10:35

    Faig un suggeriment de cara a la manifestació i per a la resta del moviment que ens ha de dur a la sobirania plena. Crec que ens falta un himne, una música que tots poguem identificar amb aquesta etapa històrica, cosa que Els Segadors no poden fer perquè ja tenen el seu rang institucional. Crec que al final de la mani hauríem de cantar VENIM DEL NORD, VENIM DEL SUD de Lluís Llach, un himne de país absolutament incloent i pacifista. Òmnnium hauria de reopartir octavetes i penjar al lletra i la música al web perquè la gent se l'aprengui. I a partir d'aquí, VENIM DEL NORD, VENIM DEL SUD fins a la victòria final!

    • jOSEP MARIA BIGAS PUIG
    • 30 Juny, 2010; 10:33

    Yo estare perque soc catala i el meu pais es CATALUNYA

    • Jaume Tarragó Alvarez
    • 30 Juny, 2010; 10:30

    Sóc català estaré per dignita

    • Victòria Llibre Canal
    • 30 Juny, 2010; 10:11

    El que cal és fer un exercici de refredament d'emocions, que són moltes, i exigir a TOTS ELS POLÍTICS, que facin pinya davant els greuges a què ens volen sotmetre. Si els polítics van tots a una, tots hi guanyarem. En això ja hi ha experiència, si no ho fan així tot quedarà en foc d'encenalls i seguirem oprimits. VISCA CATALUNYA LLIURE!

    • Pura Serena i Barrobés
    • 30 Juny, 2010; 09:47

    Ahir vaig posar la senyera a la terrassa. Cal que vegin la nostra força. Pura

    • Francesc Messeguer
    • 30 Juny, 2010; 09:40

    Pensem que només som els protagonistes de torn d'un conflicte que ve de molt lluny. Un conflicte provocat per dues fustracions: la d'una Espanya que no ha aconseguit ser França i la d'una Catalunya que no ha aconseguit ser Portugal.Espanya, però, ara té un greu problema: treure els tancs al carrer (si mai calgués) es veu que és una cosa totalment prohibida en el si de la Uniò Europea, i si ser espanyol continua sent tant mal negoci per la gent que viu a catalunya (no dic, només, per la que se sent catala), ho tindrà molt magre a mig termini.

    • Conxita Manyé i Escardó
    • 30 Juny, 2010; 09:27

    Els de casa hi serem: per dignitat!

    • Araceli Capdevila Zarzoso
    • 30 Juny, 2010; 09:02

    Penso que em arrivat a aquesta situació per la mala gestió dels nostres politics, actualment no ni ha cap que mereixi la meva confiança, només miran per els seus interessos i no per els del poble.

    • Angels J
    • 30 Juny, 2010; 08:47

    només mani a Barcelona no hi cabrem, s'hauria de fer també a les altres capitals de provincia. No siguem centralistes també

    • pol
    • 30 Juny, 2010; 00:02

    Hi ha catalans per tot el món. Jo en aquets moments estic a Londres i no puc anar a Barcelona però aniré a la delegació catalana a Londres. Desde OC s'hauria de tenir en comte, el resò i conciència a l'estranger també és imporatant

    • Enric Padrosa i Camperrich
    • 29 Juny, 2010; 23:48

    Aquest betren i la gran quantitat de betrens que existeixen en aquest Estat són els ignorants que sempre utilitza el nazionalisme espanyol per a tergiversar, insultar i mentir actualitzant cada dia aquella famosa frase del ministre de propaganda nazi, en Goebbels: "una mentida repetida mil vegades es converteix en veritat”. Espero del sentit comú dels catalans que el dissabte 10 de juliol es mobilitzin per a una manifestació multitudinària de rebuig, sigui dissabte, faci calor, plogui o s’ensorri el món La sentència del tan inconstitucional Constitucional és indigna, també per falta de legitimitat i per ser la veu del seu amo; per no gaudir de la independència necessària per emetre un vot democràtic, imparcial i just.

    • AM RIERA
    • 29 Juny, 2010; 23:32

    JO TAMBÉ HI ANIRE AMB L'ESTELADA.ARA SI

    • Jordina Cañis Balaguer
    • 29 Juny, 2010; 23:01

    Si no hi ha cap impediment, hi aniré tal com vaig fer el 1977.Cal que no ens vegin febles. Ells ataquen com a millor defensa.Potser es pensen que no serem capaços d'accionar i reaccionar. No defallirem

    • Carles Bianciotto
    • 29 Juny, 2010; 22:47

    Jo hi aniré però amb una estelada. Si hem de ser conseqüents, tothom amb estelades

    • Mercè Nualart
    • 29 Juny, 2010; 22:35

    Els que poseu excuses per no anar-hi sou els que no actueu mai. Sou els que parleu i no foteu mai res. Hi ha massa catalans que per mandra o deixadesa sols critiquen però no fan res pel país.Jo hi aniré, estigui o no d'acord amb els polítics. Hem de fer pinya, hem de ser molts!!!

    • Lluís Ball-llosera i Pol
    • 29 Juny, 2010; 21:16

    Si no ens fan cas, i només ens volen per treballar i cobrar, que ens deixin anar. Visca Catalunya lliure!!!!!

  • Podem discrepar en elcamí. Peròelque cal ara és fer una demostració de dignitat col·lectiva de la nació catalana que rebutja que un Tribunal com el TC espanyol hagi dit que no tenim validesa jurídica com a nació.REls del TC es carregan la mateixa Constitució que diuen aplicar.Jo hi aniré.

    • assumpció cantalozella mas
    • 29 Juny, 2010; 20:52

    Penso que hem d'anar-hi tots plegats. Tant els que volem la independència com els que encara somniaran en un Estatut, --no crec que ningú gosi pensar ja en un estat federal--. Tot el poble català amb aquest clam que conté tothom "Nosaltres decidim: som una nanció"

    • Jordi Roca i Lluís
    • 29 Juny, 2010; 20:29

    Jo vaig votar NO al estatut perque el veia insuficient. Però ara és un atac directe a la nostra identitat com a NACIÓ. CAL QUE HI ANEM TOTS.

    • Dolors Feliu i Torrent
    • 29 Juny, 2010; 20:25

    Ens han de veure al carrer. Jo si que hi aniré

    • JOAN CASTELL i COMES
    • 29 Juny, 2010; 19:59

    Deixeu-vos de xorrades. Cal anar-hi peerquè si. No ens mirem tant el melic, ni que ens diferencia l'un de l'altre. Cal demostrar al món mundial que SOM UNA NACIÓ i que sabem anar tots a una. A més etic segur que, arreu ja ho esperen, els únics que no ens ho acabem de creure som nosaltres. Què còmic!!!

  • EL MOLT HONORABLE I TOTA LA COLLA DE POLÍTICS QUE ENS HAN PORTAT FINS ACÍ QUE ES MANIFESTIN QUAN VULGUIN. JO TAMPOC ANIRE A AQUESTA MANI. DEIXEM-LOS QUE ES MANIFESTIN SOLETS SI EN SABEN! VULL UNA MANI SOLS DEL POBLE! FEM UNA MANI ALTERNATIVA!

    • Joan Francesc Molina i Bellido
    • 29 Juny, 2010; 19:44

    Aplaudeixo la iniciativa d'Omnium. Com a independentista, no crec en l'estatutet que ens han tombat, però cal respondre de manera unitària a l'enèsim menyspreu dels espanyols. Hi seré amb els companys. Visca Catalunya Lliure!

    • Ricard Cortès
    • 29 Juny, 2010; 19:28

    Bona inciciativa. per la nostra patria. Endavant.

  • Jo no aniré a cap manifestació que organitzin els partits; jo em vull manifestar per Catalunya i els nostres drets, i per la INDEPENDENCIA.

    • Josep Solé i Rovira
    • 29 Juny, 2010; 19:15

    La manifestació pública és el mínim que podem fer (abans no ens ho retallin, també...). Però el que cal fer ja és que el poble català prengui consciència que ara no toca fer "política de partit", sinó de defensa de la nostra realitat nacional. La política de partit fins i tot sona malament en aquest moment greu que estem vivint. L'aportació de tots els partits amb sensibilitat catalana serà poca per sortir d'on ens ha arraconat el TC.

    • JORDI FONTDECABA I MAYOL
    • 29 Juny, 2010; 18:54

    Crec que fer la manifestació el dia 10, dissabte, és un error, suposo que el motiu és que pugui venir gent de fora de Barcelona, però entenc que el dijous dia 8 a les 19:00 hi hauria molta més gent. Podent-se organitzar manifestacions a totes les capitals de comarca o de Provincia el mateix dia i a a la mateixa hora. Crec que la presa no ha portat a una bona solució. Molta gent el dissabte no estarà a Barcelona, jo mateix no se si podré arreglar-ho perquè el calendari familiar del mes de juliol és molt complicat. En tot cas farem tot el possible. Espero, i com jo molta gent, que no barregem la manifestació amb la que pugui fer el Molt Honorable i resta de partits polítics, en aquest cas jo no hi aniria.

    • Montserrat Vilalta i Calaf
    • 29 Juny, 2010; 18:09

    Visca Catalunya lliure, si lliure de tots aquells que no se senten catalans, com el senyor betren, ara més que mai ens hem de mobilitzar, assistir a tots els actes que es facin en suport de la nostra nació i els nostres drets arrabassats per els de sempre. Evidentment a casa som tres que vindrem, i no vol dir que no fem vague general o assistim a manifestacions contra la situació que ens han provocat els poders econòmics i que si fóssim independents, sense la rèmora d’Espanya en sortiríem molt millor i més aviat..

Vols afegir un comentari?

(*)
(*)
(*)

* Camps obligatoris


Mapa

Ampliar mapa

Productes culturals

  • Samarreta blanca

    PVP: 6€

    Samarreta de color blanc amb el logo d'Òmnium Cultural. Disponible en totes les talles. Podeu adquirir-la a qualsevol de les seus de...

  • Samarreta negra

    PVP: 6€

    Samarreta de color negre amb el logo d'Òmnium Cultural (blanc i taronja). Disponible en totes les talles. Podeu adquirir-la a qualsevol...


Anar a: Menú de secció | Menú principal | Peu | Inici de la pàgina